Поняття відмови — настільки багатогранне, що вплинути на нього може практично будь-що. Наприклад, справність пристрою, з якого заходить відвідувач, його настрій, фаза місяця і таке інше. Тим не менш, є спільні речі, які можна і потрібно виправити, щоби показник відмов впевнено пішов вниз. Ми зібрали для вас ТОП-18 корисних рекомендацій. Сподіваємося, що планомірна робота над помилками дозволить вам збільшити продажі та конверсії замість підрахунку відвідувачів, що пішли назавжди.
1. Аналізуйте правильно
Один із способів знизити показник відмов – уточнити спосіб вимірювання цієї метрики. Ми пам’ятаємо, що Google Analytics вважатиме відвідувача таким, що «відмовився», навіть якщо він провів значний час на якійсь одній сторінці.
Потенційним вирішенням цієї проблеми є уніфікація кодів Яндекс і Google, щоб вони міряли умовно одне й те саме, як ми розповідали вище. Ще один спосіб – це віртуальні перегляди сторінок, коли ви можете подивитися на всі дії користувача на сайті як би його очима. Налаштування веб-візора в Яндексі та віртуального перегляду за подіями Google дозволить подивитися, скільки людей взаємодіє з вашою сторінкою і як це відбувається насправді. У свою чергу, це допоможе краще налаштувати параметри кодів аналітики і запобігатиме зарахуванню активних користувачів як «відмовників».
Аналіз даних щодо різних джерел трафіку може допомогти визначити, де показник відмов більше, а де — менше. Наприклад, користувачі, які прийшли за звичайним запитом пошукової системи, можуть вважати контент корисним. Що, у свою чергу, зробить показник відмов нижчим, а показник конверсії – вищим. А ось ті, хто перейшов на ваш сайт із соцмереж, йдуть швидко, і це привід для перегляду рекламної стратегії.
2. Зіставте показник Bounce Rate із часом, проведеним на сайті
Як казали у старому кіно, ніхто не досконалий. Тож носитися з цифрами показника відмов у відриві від інших даних точно не варто. Важливо оцінювати цю метрику як частину вашого інтернет-просування. Обов’язково зіставте показник відмов з іншим параметром – а саме з часом, який відвідувачі проводять на сайті.
Це дозволяє точніше визначити, чи пов’язана проблема з конкретною сторінкою, типом сторінки — наприклад, блогом або карткою товару, або з вашим ресурсом загалом. Якщо у вас хороші показники часу, який відвідувачі проводять на сайті, а у сторінок блогу – високий показник відмов, проблема може бути як контент. З іншого боку, якщо ви маєте високий показник відмов, а час на сайті — низький, можливо, ви поки не даєте відвідувачам те, що їм хотілося б.
3. Оптимізуйте час завантаження сторінок
Ваші сторінки можуть мати багато відмов, тому що вони занадто повільно вантажаться. Ви можете перевірити це за допомогою звітів. У Google Analytics цей параметр можна знайти в розділі “Поведінка” – “Швидкість завантаження сайту” – “Час завантаження сторінок”. В Яндекс.Метриці це “Стандартні звіти” – “Моніторинг” – “Час завантаження сторінок”. Цифри покажуть, як швидко завантажується кожна сторінка.
Багато маркетологів припускають, що при високому показнику відмов проблема полягає в змісті сторінки. Насправді серйозні перешкоди можуть виникнути ще до того, як у користувача з’явиться можливість взагалі щось прочитати на ній.
З усіх проблем, з якими може зіткнутися сайт, довге завантаження, мабуть, найгірше. Зрештою, не має значення, наскільки корисна або корисна інформація, якщо користувач не може її прочитати або навіть побачити! За даними HubSpot, 47% користувачів очікують, що потрібна сторінка завантажиться за 2 секунди або менше. Отже оптимізація швидкості має вирішальне значення зниження показника відмов.
Особливо це актуально для мобільних веб-сайтів. За даними Radware, затримка швидкості з’єднання всього на 500 мілісекунд може призвести до збільшення показника «пікового розчарування» більш ніж на 26% і зниження залученості на 8%.
Крім того, повільне завантаження є однією з основних причин «кинутого» кошика покупок для інтернет-магазинів. Дивно, але лише 2% від загальної кількості інтернет-магазинів у світі мають мобільні версії, які повністю завантажуються менш ніж за 5 секунд, за даними тих самих Radware. А однієї п’ятої частини потрібно майже 8 секунд для повного завантаження, що майже злочинно довго для сайтів, які живуть за рахунок оптимізації коефіцієнта конверсії.
4. Уточніть рекламні канали
Порівняння показника відмов каналами — звичайними, реферальними, прямими, платними, соціальними мережами тощо — допоможе побачити, чи все добре з джерелами трафіку. Вони вкажуть на проблему на вищому рівні воронки.
Якщо в одного каналу показник відмов вищий, ніж в інших, варто докладніше вивчити рекламні кампанії, що проводяться там. Наприклад, якщо відвідувачі, які надходять на сайт через медійну рекламу, дають більше відмов, переконайтеся, що оголошення відповідають змісту сайту на цільовій сторінці, на яку ви їх надсилаєте. Якщо ви ще цього не зробили, може знадобитися створити цільові сторінки спеціально для кампанії, з чітким закликом до дії та потрібними ключовими словами, щоб знизити показник відмов.
Як правило, відповідність ключових слів на пошуку контенту допомагає залучити реальних відвідувачів. Якщо ж ви налаштуєте націлення на загальні популярні «ключі» тільки для того, щоб залучити трафік, що ж, у вас все вийде. Але ефективно сконвертувати його ви не зможете через високий показник відмов.
5. Керуйте показами контенту
Якщо ви хочете підвищити рівень залучення відвідувачів, найбільш ефективна дія — виявити та виділити контент, який їм сподобається. Наприклад, це можуть бути сторінки, які одержують найбільший обсяг трафіку. Після того як ви визначите такий контент за допомогою аналітики, потрібно спроектувати сайт по-новому. Усі найцікавіші матеріали мають відображатися на видному місці у верхній частині сторінки. Вони стануть тією принадою, куди відвідувач з найбільшою ймовірністю натисне і тим самим підвищить коефіцієнт конверсії для цільової сторінки. По можливості весь такий контент повинен включати заголовки, зображення та описи, що підвищують CTR.
Якщо значний відсоток вашого трафіку походить від відвідувачів, що повернулися, ще один спосіб знизити показник відмов — підтримувати актуальність контенту, забезпечуючи його регулярне оновлення. Повторні відвідувачі з більшою ймовірністю взаємодіятимуть із новою інформацією, підвищуючи залученість.
6. Зробіть ваші матеріали зручними для читання
Легко забути про такий простий аспект сайту, як зручність сприйняття інформації. Напевно, ви самі не раз переходили за яким-небудь засланням і бачили там величезне, жахливе полотно тексту. Значить, знаєте, наскільки швидко це здатне перетворити потенційних читачів на «Ах, я б із задоволенням, але, на щастя, не зможу». Навіть якщо ваш контент неймовірно цінний і унікальний, це не має ніякого значення. Відвідувачі зовсім не горять перспективою читати «Війну та мир» чи «Знедолені» у вашому вільному переказі.
Форматування сторінок сайту так, щоб вони були максимально доступними для читання – один із найкращих способів знизити показник відмов. Чим менше «роботи» потрібно зробити відвідувачу, щоб отримати те, що він хоче, тим більша ймовірність, що він залишиться з вами. Ось кілька варіантів зробити контент зручним для користувачів:
- Розбийте контент на смислові частини – використовуйте заголовки та підзаголовки.
- Ілюструйте матеріал відповідними зображеннями.
- Використовуйте марковані та нумеровані списки.
- Не перевантажуйте текст об’ємними абзацами краще менше і частіше.
- Застосовуйте відступи.
- Не зловживайте виділеннями жирним та курсивом.
Існує також безліч безкоштовних інструментів, які дозволяють перевіряти «читабельність» вашого сайту — наприклад, плагін Yoast SEO для WordPress. Пам’ятайте про розмір та тип шрифту, довжину пропозицій та кількість абзаців, а також про необхідність порожнього простору на сторінці – і ваш показник відмов помітно знизиться.
7. Оптимізуйте релевантність статей
Крім технічних факторів — таких як час завантаження сторінки або недотримання правильного форматування, одним із основних факторів, що сприяють високому показнику відмов, є релевантність або нерелевантність матеріалу. Релевантність – головне та в оптимізації коефіцієнта конверсії.
Деякі сайти ефективно використовують певні ключові слова. Настільки ефективно, що, заходячи туди, відвідувачі бачать контент, який у кращому випадку має непряме відношення до їх пошуку, або ж каже зовсім не про те. Якщо сторінка безпосередньо не відповідає шуканій інформації, відмова майже гарантована. Тому важливо зробити оптимізацію тексту з релевантності.
Якщо ви вирішите просувати якісь «ключі», переконайтеся, що зміст конкретної сторінки відповідає цьому запиту. Враховуйте наміри користувача під час націлювання на ключові слова. Потенційний клієнт хоче чогось навчитися чи щось купити? На якій стадії вирви він знаходиться? Яку проблему він намагається вирішити? Всі ці питання можуть допомогти вам дати найбільш корисний та релевантний контент для вашої аудиторії. А що більше інформація відповідає запитам користувачів, то більше шансів, що вони залишаться на вашому сайті.
8. Помірно використовуйте віджети бічної панелі та спливаючі вікна
Деякі сторінки ідеальні для того, щоб запропонувати аудиторії інший релевантний контент. Блоги — яскравий приклад, і сьогодні складно знайти гідний приклад такого сайту без бічної панелі. Однак заповнення її нескінченною яскравою рекламою, суперпропозиціями, кричащими емблемами членства в спілках та іншою імітацією корисного контенту — правильний спосіб відвести кількість відмов у червону зону.
Якщо ви бажаєте просунути релевантну інформацію на бічній панелі сайту, зробіть це так, щоб створити додаткову цінність для відвідувача. Наприклад, рекомендації щодо пов’язаних статей, які розширюють тему, порушену в конкретному матеріалі, — чудовий спосіб зробити сайт ще кориснішим, а також надати читачам справді цінний і корисний контент. Якщо ви вирішите розмістити туди нагороди та відгуки, переконайтеся, що вони йдуть з авторитетних та відомих джерел, щоб досягти реальної мети.
Будьте обережні і зі спливаючими рекламними вікнами. Такі акції можуть бути дуже ефективними, але вони можуть сильно відволікати. Особливо, якщо ви налаштуєте їх показ прямо в той момент, коли користувач заходить на сторінку. Дайте відвідувачам достатньо часу, щоб зануритися в контент, перш ніж пропонувати їм передплату на розсилку новин або робити інші рекламні пропозиції. Не тисніть на них і не поспішайте.
9. Увімкніть єдиний чіткий заклик до дії
Відмінний спосіб зацікавити людей та конвертувати візити у продажі – використовувати переконливі заклики до дії.
Заклик до дії повинен спонукати когось зробити щось, наприклад, передплатити інформаційну розсилку або купити продукт. Є багато способів, як зробити CTA, що запам’ятовується і реально працює, включаючи колір і розмір кнопки, розміщення на сторінці, використання «чіпляючих» фото і відео і так далі.
Насправді все просто: потрібно добре подумати про те, на яку конкретну дію ви хочете «запрограмувати» ваших відвідувачів при перегляді контенту. Як тільки ви зрозумієте, що це, ви можете створювати потрібний креатив, включивши один кристально чіткий CTA.
Чим більше закликів до дії ви додаєте на одну сторінку, тим більше шансів відмовити. Звичайно, було б чудово розмістити разом кілька CTA і дозволити відвідувачам ретельно досліджувати та оцінювати кожне, перш ніж робити будь-які дії. Але давайте подивимося правді у вічі — це фантастика, так робити ніхто не буде. Ваш сайт повинен допомагати відвідувачам легко і швидко знаходити і робити те, що вони хочуть — чи раптом зрозуміли, що хочуть.
10. Додати візуальний контент
Люди – візуальні істоти. Ми любимо образи і краще їх запам’ятовуємо. Якщо ви щось чуєте чи читаєте, велика ймовірність, що за три дні згадайте з цього лише десять відсотків. Однак якщо ви бачите цікаву картинку, то, мабуть, запам’ятайте її майже повністю. Додавання унікальних зображень – чудовий спосіб зацікавити аудиторію вашим контентом та зменшити показник відмов.
Але велику роль відіграють не тільки картини, що «чіпляють». Для залучення відвідувачів чудово підходять і короткі відеоролики, що запам’ятовуються, і інфографіка. За даними Vengage, більше 41% маркетологів відзначили, що інфографіка показала себе як найвдаліша форма візуального контенту.
Якщо ви бачите, що ваша аудиторія не взаємодіє з певною сторінкою, можливо, потрібно додати туди картинок, відео та інфографіки.
11. Запропонуйте допомогу в онлайн-чаті
Онлайн-чат на сайті – найшвидший спосіб запропонувати допомогу. Якщо люди заходять на вашу сторінку і не одразу знаходять саме те, що їм потрібно, чат може утримати їх, перш ніж вони здадуться та перейдуть на інший ресурс. Сьогодні існує безліч платформ, які допоможуть вам налаштувати такий сервіс, не надто поринаючи в технічні подробиці — наприклад Re:plain або Jivo.
Але не надто захоплюйтеся – обов’язково протестуйте роботу чату у всіх режимах, включаючи мобільні пристрої. Якщо вікно несподівано спливає і перегороджує весь екран, це швидше призведе до відмови, ніж взаємодії. Також варто звернути особливу увагу на таймінг та вітальні фрази – у відвідувача не повинно створюватися враження, що він намагається відвернутися від настирливого консультанта, який заважає йому переглядати інформацію.
12. Зробіть логічну структуру посилань
Багато Інтернет-маркетологів виступають за включення до контенту десятків внутрішніх посилань, щоб знизити показник відмов. Ця стратегія може добре працювати, оскільки вона надає настільки важливий для аналітики Google другий клік. Але вона також має деякі неприємні наслідки. Наприклад, непомірне використання лінків часто «дешевить» зміст сторінки, і вона виглядає трохи неохайною. Усі бачили сайти, які містять внутрішні посилання у кожному другому реченні. Це не лише виглядає жахливо, а й негативно позначається на юзабіліті. У всьому треба знати міру!
Якщо у вас, наприклад, є корисна стаття, де детально описується конкретна тема, яка буде цікавою для вашої аудиторії, дайте посилання на неї з інших сторінок. Однак не перестарайтеся! Надмірна самореклама може спантеличити ваших відвідувачів і утримати від переходу по будь-якому з внутрішніх посилань.
Вибираючи внутрішні посилання та анкорний текст, зосередьтеся на релевантності та логічній структурі зв’язків. Наприклад, якщо ви подивіться нашу шпаргалку за контекстною рекламою в Google Ads, то побачите, що ми посилаємося на інші сторінки, які присвячені різниці між контекстною та контекстно-медійною рекламою та ефективності рекламної кампанії. Тому що всі ці теми тісно пов’язані. Для нас було б набагато менше сенсу давати посилання на статті, присвячені, скажімо, рекламі в історіях ВКонтакті або ключовим цілям Яндекс.Директ. Просто тому, що вони не мають жодного відношення до Google Ads.
13. Переробте сторінки із товарами
Зробити ідеальну картку товару непросто. Забагато інформації — і ви ризикуєте «перевантажити» відвідувачів. Занадто мало — і ваші потенційні клієнти можуть сказати, що у них недостатньо фактів для прийняття свідомого рішення. У будь-якому випадку, якщо ви витратите трохи часу на перегляд своїх сторінок з товарами, то, ймовірно, помітите кілька можливостей для оптимізації. І це допоможе не лише знизити показник відмов, а й підвищити коефіцієнт конверсії.
Одна з основних причин, через яку ми не спостерігаємо конверсій зі сторінки з товаром, полягає в тому, що клієнти не готові зробити покупку. Іноді це зводиться до звичайної нерішучості, пов’язаної із високою ціною. Але найчастіше відмова пов’язана з тим, що потрібна інформація про товар відсутня в принципі. Наприклад, немає вказівки виробника/матеріалу виготовлення, розмірної сітки та кольорової гами, незрозумілі особливості політики повернення чи немає відгуків інших користувачів.
Слід пам’ятати, що показник відмов з товарних позицій може бути трохи вищим, ніж у інших типів сторінок, і що він може змінюватись в залежності від характеру продукту або послуги. Однак, якщо ви помічаєте надзвичайно високий показник відмов на сторінках з товарами, спробуйте додати додаткову інформацію. Чи чітко викладено вашу політику повернення, щоб компенсувати небажання потенційних клієнтів ризикувати? Зрозуміло, як і де вироблявся товар? Що ваші задоволені покупці думають про ваші продукти, і чи видно ці захоплені відгуки? Як завжди, не забудьте провести A/B тестування всіх цих змінних, перш ніж робити зміни по всьому сайту.
14. Зробіть зручний пошук на сайті
Функція пошуку по сайту — один із тих аспектів, який, схоже, залишився незмінним із часів, коли динозаври в Інтернеті були більшими. З якоїсь причини багатьма цей момент вважається другорядним, а дарма! Не упускайте можливість дати вашим відвідувачам інструмент, який їм потрібен, щоб зменшити показник відмов.
Пошук сайту дозволяє людям шукати те, що вони хочуть, а не те, що, на вашу думку, вони хочуть. Ви, напевно, самі не раз при спробі пошукати потрібне на чужому сайті отримували у відповідь щось на кшталт: «Сторінку не знайдено» або «Немає результатів». І це за пошуковим запитом, який мав видати десятки результатів!
Звичайно, пошукові функції на вашому сайті, ймовірно, ніколи не будуть такими ж крутими, як у Яндекс чи Google. Але це не означає, що їх слід повністю ігнорувати. Чим легше користувачам шукатиме і знаходитиме потрібну інформацію, тим більше у вас шансів на вибудовування комунікації з ними.
15. Оптимізуйте сайт для мобільних пристроїв
Ми не втомлюємося повторювати, наскільки це важливо. Адже від кількості сайтів, які ще не оптимізовані для мобільного перегляду, захоплює дух. Число користувачів, які виходять в Інтернет в основному з мобільних пристроїв, збільшується з кожним роком. І ваша нездатність оптимізувати сайт під їхні потреби фактично змушує відмови.
Використання адаптивного дизайну зараз важливе, як ніколи. Ваш сайт може коректно відображатися на робочому столі з роздільною здатністю 1024×768, але виглядатиме криво на екрані старенького Samsung. Меню та зображення необхідно відформатувати відповідно до пристрою та розміру екрана, а також використовувати шаблони дизайну з широкими адаптивними можливостями.
Створивши такий дизайн, ви значно зменшите показник відмов. Світ стає мобільним, тому не просто оптимізуйте свій сайт, а зробіть це своїм пріоритетом.
16. Зробіть зрозумілу навігацію
Простіше кажучи, відвідувачі вашого сайту – розпещені великою кількістю інформації люди, які хочуть, щоб їм усе принесли на тарілочці з блакитною облямівкою. Звісно, з мінімальними зусиллями з їхнього боку. Тому важливо, щоб навігація була максимально простою та нативною.
Уявіть собі типовий сеанс перегляду вашого сайту з погляду користувача. Він приходить і після оцінки контенту протягом 1-2 секунд – а часто це буквально весь час, який на вас приділяється – вирішує, так чи ні. Припустимо, йому здається, що хоча ця сторінка не зовсім те, що він шукає, ваш сайт потенційно цікавий. Потім він намагається знайти потрібну інформацію, але виявляє, що навігація реалізована у вигляді нелогічних анімованих меню або взагалі — посиланнями на фото, які не схожі на посилання. Ну чи стикається з якимись іншими навігаційними нюансами — вам краще знати, якими саме. Це стосується й доступності контактів та зворотного зв’язку — наприклад, якщо телефон чи форму треба довго шукати або, що ще криповіше, записувати щось із екрана.
Як ви вважаєте, що користувач буде робити далі? Цілком вірно – втече швидше, ніж молоко, залишене без нагляду.
Навігація має бути чіткою, зрозумілою та пропонувати користувачеві безперешкодний перехід від однієї частини сайту до іншої. Люди не повинні вгадувати, де саме вони перебувають, щоб знати, куди рухатися далі. І не потрібно змушувати їх використовувати всі ті штучні шляхи, які ви проклали, щоб вести їх по вирві продажів.
Вивчіть поточну навігацію по сайту та визначте можливості її спрощення. Потім спростіть її ще раз. Фактично, навігацію по сайту потрібно зробити простою до такої міри, що вона здасться вам примітивною. Але це те, що хочуть ваші відвідувачі. Їм немає діла до вас, їх не хвилює ваш бізнес — вони дбають лише про себе і про те, чого вони хочуть і як швидко це їм потрібно.
17. Перевірте налаштування SSL
Сьогодні рідкісний сайт не використовує SSL-сертифікати, щоб придбати піктограму безпечного з’єднання через HTTPS. На жаль, мало «прикрутити» такі сертифікати на адресу. Деякі сторінки можуть містити посилання на матеріали через HTTP — картинки, сторонні віджети або інші статті, і це сумно позначається на загальній картині. У браузері такі ресурси, що ведуть до потенційно небезпечного сайту, позначаються відповідним червоним значком. І багатьох відвідувачів цей факт відлякує. Деякі «сайтобудівники» примудряються навіть домогтися грізного попередження типу «Ваше підключення не захищене» – мовляв, ресурс, на який ви намагаєтеся перейти краде паролі або займається чимось таким же непристойним. Насправді причина найчастіше — у некоректному налаштуванні SSL. Тому головна порада – частіше чистіть кеш, особливо після будь-яких змін у доступах та сертифікатах безпеки, щоб подивитися на свій сайт очима нового користувача. Можете дізнатися багато цікавого.
18. Використовуйте A/B тестування
Сподіваємося, що після всіх численних порад ви точно визначили деякі речі, які потрібно виправити. Але як зрозуміти які зміни потрібні, щоб зменшити показник відмов? Наприклад, ви визначили «слабку ланку» — цільову сторінку. Що вам потрібно зробити, щоб її покращити? Додати інфографіку? Зробити інший заклик до дії? Прибрати віджети?
A/B-тестування – відмінний спосіб перевірити свої гіпотези на практиці. Це дозволяє протестувати такі речі як різні формулювання заклику до дії, різні дизайни цільових сторінок і навіть різні цільові аудиторії. A/B-тестування допоможе побачити, що працює, а що ні, оскільки дозволяє показати половині відвідувачів одну версію сайту, а іншій половині — іншу. З отриманих даних можна проаналізувати результати і зробити правильні висновки.
Висновок
Аналізувати та покращувати показник відмов Bounce Rate може бути непростим завданням. Але зниження цих цифр означає більш зацікавлену аудиторію та більше конверсій. Якщо ви спробуєте застосувати на практиці всі рекомендації та поради, які ми зібрали в нашій статті, зможете запропонувати своїм відвідувачам краще, і вони навряд чи відійдуть від вас просто так!